Cass i Gav jadą na Bałkany i tam spotykają rubasznego, nazbyt wylewnego lokalsa, który przedstawia się jako „Święty Piotr”. To typ, jakiego nikt nie chciałby spotkać w ciemnym zaułku, a wrażenie potęguje zasnute bielmem oko, które połyskuje upiornie w ciemności. Gav jednak nie słucha Cass i głosu rozsądku. Stwierdza, że nowy znajomy będzie wspaniałym przewodnikiem po bałkańskich bezdrożach. Co z tego wyniknie? Pewnie się domyślacie.
„Eight Eyes” to horror, który klimatem i realizacją przypomina slashery z lat 70. i 80. Nakręcony kamerami 16mm i Super8 czerpie pełnymi garściami z klasyki: pierwszej „Teksańskiej masakry piłą mechaniczną”, ale też mniej znanych dzieł, np. włoskiego „Pociągu śmierci” dystrybuowanego też jako “Bramy piekieł III: Diabelski podmuch” czy popularnej serii „Hostel”. Bałkański folklor, psychodeliczna estetyka i ziarnisty, dający wrażenie uczestniczenia w wydarzeniach obraz, sprawiają, że „Eight Eyes” to nie film, a doświadczenie. W czasie seansu udzieli wam się niepokój Cass, który z każdą minutą przeradza się w pierwotny strach i jak ona poczujecie się w potrzasku. Po tym filmie zastanowicie się dwa razy, nim w czasie wakacji odezwiecie się do kogoś obcego, a już na pewno nie pojedziecie na Bałkany. Przewidujemy, że po premierze „Eight Eyes” branża turystyczna w Serbii napotka spore problemy.
Na swoich barkach atmosferę filmu niesie Emily Sweet, amerykańska aktorka wyrastająca powoli na nową „królową krzyku”. Widzowie Splat!FilmFest mogą ją kojarzyć z pokazywanego na ubiegłorocznej edycji „V/H/S/99”, a Sweet ma też na koncie rolę w nowej wersji lovecraftowskiego „Castle Freak” i “Spustoszeniu”, w którym zagrała u boku lubianego i cenionego w wąskich kręgach sobowtóra Charlesa Bronsona: Roberta Bronzi.
Jako reżyser filmem “Eight Eyes” debiutuje Austin Jennings. Do tej pory zrealizował blisko 90 odcinków szalenie popularnego w USA programu “The Last Drive-In with Joe Bob Briggs”, w którym tytułowy JBB prezentuje widzom kultowe klasyki, czasami skrajnie nieznane. Robi to w stary dobrym stylu kina samochodowego: jako double feature. Jennings miał więc sporo materiału, którym mógł się inspirować do woli. I zrobił to po mistrzowsku. Będzie wam się wydawało, że przenieśliście się w czasie. I bardzo prędko zapragniecie wrócić.
Film powstał w Serbii, a wyprodukowała go częściowo – i jest to pierwsza produkcja w jej dorobku – firma dystrybucyjna Vinegar Syndrome Pictures, która dba o fanów horroru jak nikt na świecie.
reżyseria: Austin Jennings scenariusz: Austin Jennings i Matthew Frink obsada: Emily Sweet, Bradford Thomas, Bruno Veljanovski zdjęcia: Sean Dahlberg język: angielski, serbski napisy: angielskie, polskie czas: 1 h 28 min film rekomendowany widzom w wieku: 18+